Sensire bruist van de ideeën om op verrassende en zinvolle manieren een rol te spelen in het geluk van de klant. Maar hoe geven we al die ideeën nu een plekje? Hoe zorgen we ervoor dat we elkaar versterken, gebruikmaken van inhoudelijke kennis, creativiteit en de mogelijkheden die we als grote en eigenwijze zorgorganisatie hebben? Een methode om al die ideeën te verzamelen en uit te werken is ‘Design Thinking’. Daarbij werken collega’s uit verschillende teams samen om op een creatieve manier inzichten en ideeën uit te werken naar een oplossing. Deze oplossing is een antwoord op een vraag, behoefte of probleem waar klanten en/of zorgprofessionals tegenaan lopen. Een innovatie waarmee we klanten en zorgprofessionals verder kunnen helpen. Met als doel: bijdragen aan het geluk van de klant, en handvatten waarmee zorgprofessionals dat geluk kunnen realiseren.
Om deze methode uit te testen is deze ingezet voor twee innovatieve proefprojecten ‘Thuis wonen met dementie’ en ‘Welkom in de wijk’. Tijdens deze projecten werkten verzorgenden en verpleegkundigen uit verschillende teams, en collega’s uit team Digitalisering en team Communicatie samen. Op de Dag van de Klant brainstormden we ook over wat de gewenste klantervaring zou moeten zijn. Bekijk hoe dat in zijn werk gaat door de onderstaande film te bekijken.