Wonen en zorg met Sensire
Wonen en zorg met Sensire

Wonen en zorg met Sensire

Bij Sensire kunt u wonen op een manier die bij u past: zelfstandig of beschermd. Altijd met oog voor de dingen voor de dingen die voor u waardevol zijn. Samen met de mensen om u heen zorgen we dat u zoveel mogelijk kunt leven zoals u gewend bent.

Zelfstandig wonen

Met verzorgd wonen kunt u met ondersteuning van onze zorgprofessionals zelfstandig wonen. U kunt zo thuis blijven wonen met een ZZP-indicatie (VPT en/of MPT).
 

Wonen met zorg

Bij Sensire kunt u wonen op een manier die bij u past: zelfstandig of beschermd. Altijd met oog voor de dingen voor de dingen die voor u waardevol zijn. Samen met de mensen om u heen zorgen we dat u zoveel mogelijk kunt leven zoals u gewend bent.

Onze locaties

Bij de woonzorgcentra van Sensire – ook wel verzorgingshuizen en verpleeghuizen genoemd – staan uw welzijn en woonplezier centraal, en is goede zorg een vanzelfsprekendheid.
 

Praktische informatie

De woonzorgadviseurs van Sensire geven u graag de informatie die u nodig hebt. Ook kunnen zij u alles vertellen over indicaties en zorgprofielen. Zij zijn op werkdagen bereikbaar via 0314 35 62 80.

U kunt ons ook via ons algemene nummer bereiken: 0900 88 56 (24 uur per dag, 7 dagen in de week).

De kosten van verblijf en verzorging met indicatie worden doorgaans vergoed. De overheid vraagt van u wel een eigen bijdrage. Met vragen over deze bijdrage kunt u terecht bij het Centraal Administratiekantoor (CAK): 0800 1925. Klik hier als u meer wilt weten over Kosten en vergoedingen.

Sensire heeft klankbordgroepen, bewonersraden en een cliëntenraad die u en uw familie en verwanten in staat stellen om ideeën en ervaringen uit te wisselen en zo onze zorg te verbeteren. 

Voor onze diensten heeft u naast een geldig legitimatiebewijs een indicatie nodig van het Centrum indicatiestelling zorg (CIZ). Maar ook als u nog geen indicatie heeft, kan de woonzorgadviseur u helpen. Hij of zij helpt u graag met uw aanvraag en kan ook gedurende de maximale wachttijd van zes weken voor de nodige hulp zorgen.

De wachttijd voordat er een plek beschikbaar is, verschilt per regio. Ook is de wachttijd afhankelijk van de mate van urgentie in de wachtlijststatus. Wilt u meer informatie over de wachttijd? De woonzorgadviseurs van Sensire geven u graag de informatie die u nodig hebt. Zij zijn op werkdagen bereikbaar via 0314 35 62 80 (optie 3).

Vrijheid voor mensen hebben we hoog in het vaandel staan. Zo hechten wij ook waarde aan de geestelijke verzorging. De geestelijk verzorgers van Sensire zijn er voor iedereen, ongeacht geloof of levensovertuiging. Klik om te lezen wat zij voor u kunnen betekenen.

Iedereen die recht heeft op zorg uit de Wet langdurige zorg (Wlz), kan hulp krijgen van een cliëntondersteuner. Hij of zij denkt met u mee hoe u de zorg die het beste bij u past, goed kunt organiseren. De cliëntondersteuning is vooral gericht op de versterking van uw positie, zodat u weloverwogen keuzes kunt maken over uw zorg. Een cliëntondersteuner staat naast u, denkt mee (los van alle partijen) en betrekt waar mogelijk uw sociale netwerk (bijvoorbeeld familie, mantelzorgers en vrijwilligers) bij het zoeken naar oplossingen.

Sensire hanteert strenge richtlijnen over het omgaan met uw persoonlijke gegevens en heeft een uitgebreide regeling voor als uw klachten heeft.