De zomer is voor veel mensen een moment om even op adem te komen. Tegelijk gaat de zorg gewoon door. Daarmee is de zomerperiode voor zorgverleners en hun organisaties altijd een periode van passen en meten. Dit jaar is dat nog meer het geval. De corona pandemie maakte de zorgverlening nog intensiever, waardoor relatief veel collega’s te maken hebben met vermoeidheid en ziekte. Tegelijk zien we dat de vraag naar zorg langzaam weer toeneemt.
Als zorgorganisaties in de regio willen we onze klanten laten weten dat we er alles aan doen om de zorg te verlenen die nodig is. Daarvoor werken we zoveel als mogelijk samen, in het belang van klanten en van onze collega’s.
Samen zetten we de schouders eronder om de noodzakelijke zorg te laten doorgaan. Voor onze klanten kan dat betekenen dat de manier waarop zij zorg ontvangen anders gaat dan zij van ons gewend zijn: door andere zorgverleners, op een ander tijdstip of in een aangepaste vorm. Ook vragen we klanten om indien mogelijk met de familie of directe omgeving te bespreken hoe zij in de zomer extra kunnen helpen, juist als vertrouwde hulp wellicht ook even minder beschikbaar is.
In de regio blijven we ons samen inzetten voor goede zorg. Daarom overleggen we ook per gemeente welke aanvullende oplossingen er mogelijk zijn om de zorg in de komende maanden zo goed mogelijk te verzorgen. Als dat in uw situatie het geval is, wordt u daarover geïnformeerd. Heeft u vragen over uw zorgverlening? Bespreekt u die dan gerust met uw eigen zorgverleners.
Dit is een gezamenlijke boodschap van zorgorganisaties Azora, Buurtzorg, Careaz, Gouden Leeuw Groep, Marga Klompé, Markenheem en Sensire.