In deze tijd zijn ook wij gedwongen keuzes met pijn in ons hart te maken. Verschillende zorgorganisaties nemen ieders hun eigen maatregelen. In ons geval bekijken we per klant en situatie of de zorg, als die niet medisch noodzakelijk is, tijdelijk op een andere manier kan worden geleverd. Zo wordt persoonlijk contact bijvoorbeeld vervangen door een telefoontje of een videogesprek met zorg op afstand. Ook zetten we extra hulpmiddelen in die naasten in staat stellen dingen zelf te doen. En we gaan met klanten in gesprek over de hulp die zij kunnen krijgen van mantelzorgers als familie, vrienden of bekenden. Dit om fysiek contact tussen zorgverlener en klanten te beperken en zo verspreiding van schadelijke bacteriën tegen te gaan.
Sensire heeft met Zorg(verlening) op afstand veel ervaring opgedaan. Daarvan maakten we de afgelopen periode en nu nog steeds intensief gebruik. Daarmee hopen we zowel medewerkers als klanten en hun naasten te beschermen. En capaciteit in de zorg vrij te maken, zodat we aan een grotere zorgvraag kunnen voldoen mocht dat vanwege een toename aan coronabesmettingen nodig zijn.
We zijn dit pad ingeslagen op basis van adviezen van collega-zorgorganisaties waar we mee in contact staan. Het is een ingrijpende maatregel, maar alleen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. De wijkverpleegkundige moet op dit moment keuzes maken die hij of zij normaal gesproken nooit zou willen maken.
We beloven onze klanten er alles aan te doen om hen de zorg te bieden die nodig is, met alle deskundigheid, toewijding en professionaliteit die zij van ons mogen verwachten.