Onze mensen komen bij u thuis, steeds als dat nodig is. Maar de verpleegkundigen van NAAST, een onderdeel van Sensire, kunnen, als u dat wilt, ook op afstand zien hoe het met u gaat en u ondersteunen. Dat scheelt bezoeken bij u thuis of aan het ziekenhuis, zodat de zorg u minder belast.
Heeft u een aandoening als hartfalen of astma/COPD, dan kunt u de tablet ook gebruiken om bijvoorbeeld geregeld uw hartslag, bloeddruk en gewicht door te geven. Die informatie wordt dan direct geanalyseerd, en zo nodig wordt er actie ondernomen. Bij afwijkende waarden wordt u gebeld, wordt er een controle in het ziekenhuis gepland of komt er iemand bij u langs.
Op uw tablet staan ook andere toepassingen, zoals ‘Achterhoek Connect’. Voor leuke informatie uit uw buurt, om gemaksdiensten te bestellen of spelletjes te spelen.
Tenslotte kunt u de tablet natuurlijk ook gebruiken voor alle andere dingen die het leven leuk maken. Onze klanten lezen er de krant op, gebruiken het voor Facebook of bekijken er de foto’s van hun kleinkinderen op. Dat vinden wij alleen maar leuk. De tablet is er om u het leven gemakkelijker te maken.
Het alarmsignaal gaat door muren en deuren heen, dus u kunt zelfs vanuit uw tuin of vanaf het balkon alarm slaan. Na installatie is het systeem gelijk klaar voor gebruik. U krijgt een duidelijke instructie met proefalarm, zodat u precies weet hoe alles in z’n werk gaat.
In sommige gevallen worden voor de opvolging extra kosten in rekening gebracht. Een wijkverpleegkundige komt graag bij u langs om gericht op uw situatie informatie te geven over eventuele exacte kosten.
Hebt u het signaal niet gehoord of gezien? Dan nemen de mensen van het medisch service center van Sensire contact met u op. En mocht er iets aan de hand zijn, dan komt iemand van Sensire thuiszorg langs om u te helpen.
De Medido wordt door Sensire geleverd in samenwerking met uw apotheek. Zij zorgen ervoor dat de Medido bij u thuis komt te staan, geven u uitleg, leveren de medicijnen en doen ze voor u in de Medido. Zo wordt alles voor u geregeld.
U kunt zich aanmelden voor de Medido door samen met een medewerker van het wijkteam van Sensire het aanmeldformulier in te vullen. Het wijkteam regelt de aanmelding dan verder voor u. U kunt ons 24 uur per dag, 7 dagen in de week bellen via 0900 8856 voor informatie en advies of het maken van een afspraak.
De wijkverpleegkundige van het wijkteam bij u in de buurt kan voor u uitzoeken wat in uw persoonlijke situatie uw kosten zijn voor onze dienstverlening. Ook kan zij samen met u een indicatie aanvragen.
Heeft u belangstelling voor een vorm van zorg op afstand? Dan kan uw wijkverpleegkundige u verder helpen. U kunt ons 24 uur per dag, 7 dagen in de week, bereiken via ons algemene nummer: 0900 8856.
Sinds 1 januari 2018 is het medisch service centrum van Sensire zelfstandig verdergegaan onder de naam NAAST meer informatie over NAAST treft u aan via www.naast.je of neem contact op via info@naast.je.
Bij elk van de bovengenoemde vormen van zorg op afstand kunt u lezen hoe u daarvoor in aanmerking zou kunnen komen.
De kosten van onze dienstverlening voor u, hangen samen met uw persoonlijke situatie. In sommige gevallen zijn er voor u geen kosten als u een indicatie heeft, soms wordt er van u een eigen bijdrage verwacht.
U kunt onze zorg ook altijd zelf inkopen, al dan niet met een persoonsgebonden budget. De verzekering dekt in bepaalde situaties (een deel van) de kosten.