Gelukkig zijn, dat is wat mensen willen. Meer nog dan geld en succes of zelfs gezondheid. Wie iemands diepste wens wil begrijpen, stelt de vraag: “Wanneer zou u volmaakt gelukkig zijn?” Geluk komt van binnen, kun je niet maken. Maar eraan bijdragen dat iemand zich gelukkig voelt, dat is het mooiste dat er is. Voor velen was het ooit de reden om de zorg in te gaan: mensen een beetje gelukkiger maken.
Hier leest u hoe we in 2021 op zoek zijn gegaan naar meer ruimte als het gaat om vrijheid en regie, echt contact en versoepeling van de corona maatregelen op de momenten waar dan kon. Voor klanten en bewoners maar ook voor collega’s. Er ontstond meer vrijheid dankzij vaccinatie. Tegelijkertijd kregen we te maken andere varianten van het virus en met nieuwe besmettingen en schaalden we af tot aan code zwart. We zijn trots op de enorme veerkracht van onze zorgprofessionals en andere collega’s van Sensire, de medewerking van de klanten/ bewoners zelf en naasten en de flexibiliteit van vrijwilligers. Hierdoor ging de zorg altijd door. Door - waar dat kon - zorg uit te stellen of anders te organiseren met behulp van (digitale) hulpmiddelen. Wat we daarvan leerden biedt inzichten voor de toekomst waarin we te maken krijgen met een grotere zorgvraag en minder zorgprofessionals.
Ondanks dat corona een groot thema is van het afgelopen jaar, waren er ook andere belangrijke ontwikkelingen. ‘Leven zoals U wilt’ is vertaald in de nieuwe visie van Wonen met Zorg, de verdere harmonisatie van oud-Sutfene en Sensire op vele terreinen, en is het verpleegkundig meesterschap verder vorm gegeven. De mooie regionale samenwerkingsverbanden die de regionale gezondheidszorg ten goede komt en bestendigt voor de toekomst, hebben resultaat geboekt. Zoals u van ons gewend bent zijn we transparant in hoe we het doen, wat gaat goed en wat kan beter. Wij wensen u veel leesplezier!
Laatste update: juni 2022
Onder 'aanvullende documenten' vindt u de volgende documenten:
Analoog aan onze klantbelofte heeft Sensire ook een medewerkerbelofte: ‘Werken zoals jij wilt’. In een organisatie die draait om een optimale relatie tussen klanten en medewerkers is het welzijn en werkgeluk van onze mensen van groot belang.
Vrijwilligers verzetten bergen werk en helpen het leven van onze bewoners mooier te maken. Hier leest u wat volgens hen beter kan en hoe we dat aanpakken.
Bij Sensire draait alles om een goede relatie tussen de bewoners, hun familie en onze medewerkers. De dialoog over: wat vindt u van het dagelijks wonen en leven? is de kern waar het om gaat. Sensire wil transformeren naar een organisatie waarbij het huis écht het huis van de bewoner en zijn naaste is, en dat betekent zeggenschap over het eigen wonen en leven.
Leven zoals u wilt. Dat is de belofte die we aan bewoners doen, ondanks beperkingen. Met de regie waar het hoort: bij bewoners en naasten. Daarom blijven we graag goed met hen in gesprek. Toch kan het gebeuren dat zij niet tevreden helemaal tevreden zijn. Als er klachten zijn gaan we samen op zoek naar een passende oplossing.
De zorg voor ouderen wordt steeds complexer en blijft mensenwerk. Dingen die misgaan, zijn voor Sensire altijd aanleiding om te kijken hoe we het beter zouden kunnen doen.
De kwaliteit van onze professionele verpleeghuiszorg is in verschillende thema’s uit te drukken. Elk thema zegt iets over een deel van het zorgproces.
De zorgsector kent een aantal certificaten en keurmerken die de professionaliteit en kwaliteit van de zorg bevestigen. Ze bestrijken het gehele werkgebied van Sensire.
Sensire heeft een raad van toezicht en een raad van bestuur die met respect voor elkaars taken en verantwoordelijkheden samenwerken voor een goed resultaat.
In een samenleving waarin veel vragen leven over de zorg, is vertellen over hoe en met welke mensen wij werken in onze verpleeghuizen voor Sensire meer dan een wettelijke plicht.
Sensire zoekt en vindt voortdurend nieuwe oplossingen om bij te dragen aan een zo fijn mogelijk leven van onze klanten, ook als er intensieve zorg nodig is.